zondag 18 oktober 2015

Op mijn bezemsteel.....

Vorige week was ik met een vriendin naar een modeshow, en zagen we een gehaakte sjaal voorbij komen.  Wow die is gaaf, en heb je zo'n sjaal al eens gehaakt Chris, eh nee heel wat anders als mijn gebruikelijke granny gehaak. Ik was al met een nieuw strependasje bezig, maar wat had ik zin in deze. Eerst in een ijltempo de streep afgehaakt, en toen op zoek naar de bezemsteel steek.




Ja hoe haak je de bezemsteel steek, kijk eens naar dit filmpje op youtube.
Een hele duidelijk uitleg. Paar keer kijken tijdens het strijken en je hebt hem door.
Echt een hele leuke bezigheid tijdens het strijken, haakfilmpjes op youtube.
Hoezo haakverslaafd.....

https://www.youtube.com/watch?v=l-ca0pPA7Fg


 
 
En nu de Chris in de haak uitleg.
Haak een ketting met lossen in een veelvoud van 5.
En trek iedere keer een lus door die losse bij de 1e toer,
 de volgende toeren door de vaste, en hang deze lus op een stokje.
 
 
 
 
Tot je stokje helemaal vol zit,
en dan schuif je de lussen er voorzichtig af.
 
 
 
 
Dan haak je telkens 5 vasten in 5 lussen.
(aan het het begin van de toer 6 vasten).
 
 
 
 
Aan het einde van de toer haak je een keerlosse.
En begin je weer opnieuw.
Het is effe zweten in het begin,
maar zo makkelijk en een heel leuk resultaat.
 
 
 
 
Ja deze das gaat zeker op herhaling.
 
 
 

Nog even een close up van mijn strependasje,
en dan weer eens op zoek naar een nieuw haakprojectje.

 

11 opmerkingen:

  1. Ik vind ze allebei mooi. De streepjes is mooi en vrolijk, die andere is chic :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. their scarves are beautiful! and I think that with great difficulty!
    but you have made a great job!
    I've fallen in love of the scarves with stripes ... I love it!
    hope you have a nice day! kisses from Catalonia!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw. Twee hele verschillende sjaals en ieder is prachtig op zijn eigen manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Duidelijke uitleg, bedankt! Ik zie er nog een beetje tegenop ( omdat ik bang zou zijn dat die lussen toch los zouden kunnen gaan ) maar ik krijg toch zin om het te proberen als ik jouw prachtige sjaal zie!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja die bezemsteel steek is leuk he. Hoe ze het ooit verzonnen hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een prachtige bezemsteelsjaal. Lekker soepel vallend.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bijzondere steek! Ik heb het nog nooit geprobeerd. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor nog nooit gezien, de bezemsteelsjaal. de kleurige sjaal vind ik ook erg leuk, past overal bij! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, jij bent productief geweest. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zeg, had het al eens eerder ongezien haken mbv een steel maar jou resultaat vind ik super

    BeantwoordenVerwijderen